Cel działania:1. Popularyzowanie wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska wśród uczniów klas V i VI szkoły podstawowej oraz
I-III gimnazjum.
2. Stworzenie warunków do swobodnej, rzeczowej i publicznej prezentacji tych tematów.
3. Wdrażanie uczniów do organizowania swojej pracy przez pozyskiwanie atrakcyjnych artykułów, materiałów w literaturze, Internecie, prasie, fotografowanie i filmowanie.
4. Zapewnienie warunków szlachetnej rywalizacji między uczestnikami konkursu.
5. Wyłonienie najlepszego Eko-prezentera i Szkoły Eko-prezenterów.
Szczegółowy opis działania:Miejskie zawody o miano "Eko-prezentera" i "Szkoły Eko-prezenterów" mają już jedenastoletnią tradycję.
Uczniowie chętni do wzięcia udziału w zawodach przygotowują folder (format A-4 złożony w dwóch miejscach) na temat: „Walory przyrodnicze i kulturowe Zespołu Parków Krajobrazowych Chełmińskiego i Nadwiślańskiego”.
Zachęcamy wszystkich uczestników projektu, aby gromadzenienie materiałów odbywało się nie tylko z wykorzystaniem literatury i Internetu, ale przede wszystkim wiązało się z wyjazdem w teren, zebraniem własnej, autorskiej dokumentacji fotograficznej, osobistym kontaktem z przyrodą i perełkami kulturowymi parku.
Wykonanie folderu to pierwszy etap zmagań. Z nadesłanych prac jury wybiera najciekawsze i najlepsze, których autorzy w II etapie przygotowują prezentacje multimedialne. II etap odbywa się w Zespole Szkół nr 21 w Bydgoszczy, przed komisją złożoną z przedstawicieli Centrum Edukacji Nauczycieli, Zarządu Ligii Ochrony Przyrody oraz Zespołu Parków Krajobrazowych Nadwiślańskiego i Chełmińskiego.
Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wiekowych: szkoły podstawowe i gimnazja. Najlepszy uczestnik z każdej grupy wiekowej otrzymuje tytuł „Eko-prezentera”, a szkoła, która zgłosi najwięcej uczestników otrzymuje statuetkę „Szkoły Eko-prezenterów”.
Efekty działania:1. Popularyzowanie wśród uczniów szkół bydgoskich walorów przyrodniczych i kulturowych ZPKChiN.
2. Wyszukiwanie talentów potrafiących z dużym zainteresowaniem przedstawić piękno przyrody.
3. Ukierunkowanie uczniów na spędzanie wolnego czasu z pasją i zainteresowaniem.
4. Tworzenie dokumentacji w formie opisów, fotografii i prezentacji multimedialnych.
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, Zarząd Ligii Ochrony Przyrody w Bydgoszczy, Dyrekcja Zespołu Parków Krajobrazowych Nadwiślańskiego i Chełmińskiego, Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM Bydgoszcz, Wydział Edukacji UM Bydgoszcz.