strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2012-06-11 20:20 / 81
Wojewódzki Konkurs Literacki "Co Polska może wnieść do Zjednoczonej Europy?"
Działanie opracowano w placówce:Szkoła Podstawowa nr 11 im. Pablo Nerudy w Toruniu
Gagarina 36
87-100 Toruń
Autor / autorzy działania:opiekun Szkolnego Koła Europejskiego, dyrektor
Dział i zakres działania:edukacja europejska
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:16. 11. 2011rok
Forma zajęć:konkurs
Adresat zajęć:uczniowie szkół podstawowych województwa
Cel działania:
Promowanie członkostwa Polski w Unii Europejskiej i jej roli podczas Prezydencji.

Szczegółowy opis działania:

PRZEDSIĘWZIĘCIE ODBYŁO SIĘ POD PATRONATEM PREZYDENCJI POLSKI W RADZIE UNII EUROPEJSKIEJ.  

 

Dnia 16 listopada w Szkole Podstawowej nr 11 w Toruniu odbył się finał Wojewódzkiego Konkursu Literackiego pt: "Co Polska może wnieść do Zjednoczonej Europy?".

Przedsięwzięcie przeznaczone było dla uczniów klas czwartych, piątych i szóstych województwa kujawsko-pomorskiego. Regulamin przewidywał dwa etapy. W pierwszym, szkolnym wybrano najlepsze prace i przesłano je do organizatora - czyli Szkoły Podstawowej nr 11 w Toruniu.

W drugim etapie komisja konkursowa zapoznała się z nadesłanymi pracami i wyłoniła laureatów, podkreślając jednocześnie twórcze zainteresowanie uczniów tematyką współistnienia Polski w Europie.

Wszyscy uczestnicy konkursu prezentowali wysoką świadomość walorów, jakie Polska może wnieść do Zjednoczonej Europy. Prace wzbogacone były ilustracjami i zdjęciami. Imponowały oryginalne pomysły literackie i osobiste, emocjonalne podejście uczestników konkursu do tematu. Jedni kładli nacisk na piękne polskie zabytki, krajobrazy i urzekającą przyrodę, inni na gościnność naszych rodaków i wspaniałą polską kuchnię, jeszcze inni na historię i zwyczaje z niej płynące. Nie zabrakło prac, w których eksponowana była rola wybitnych Polek i Polaków w życiu naukowym, gospodarczym, kulturalnym i politycznym Europy. Z nadesłanych prac emanowało poczucie dumy z powodu bycia Polakiem i głęboka wiara w ogromną rolę naszej ojczyzny w Europie. 

Na finał konkursu do Szkoły Podstawowej nr 11 w Toruniu zaproszono autorów wszystkich nadesłanych prac oraz ich opiekunów. Goście mieli okazję obejrzeć unikalne występy artystyczne, których hasło przewodnie brzmiało: "Nasza Polska w Naszej Europie". Przeplatane one były aktorską interpretacją fragmentów wyróżnionych prac literackich.

Laureaci Konkursu otrzymali nagrody ufundowane przez Wydział Promocji Urzędu Miasta Torunia. Wszyscy uczestnicy oraz ich opiekunowie zostali uhonorowani dyplomami i podziękowaniami.  Wyróżnione prace opublikowane w tomiku wydanym przez Wydawnictwo Didasko, który  zostały otrzymał  każdy z 24 uczniów.



Efekty działania:
Twórcy i czytelnicy powstałych prac uświadomili sobie bogactwo i różnorodność dziedzin, w których Polska odniosła sukces.
Konkurs stworzył okazję do rozpropagowania bogactwa i wielowymiarowości polskiej kultury i tradycji oraz do promowania walorów turystycznych i osiągnięć gospodarczych kraju.


Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
Pełnomocnik Prezydenta Torunia do spraw Przygotowań Miasta do Prezydencji,
Przedstawiciel Regionalnego Centrum Edukacji Europejskiej w Toruniu - prezentacja tematyczna.
Pracownik naukowy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika - członek komisji.


Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie Promowanie członkostwa Polski w Unii Europejskiej



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl