Cel działania:- zaszczepienie uczniom poczucia współodpowiedzialności za najbliższe środowisko;
- rozwijanie poczucia przynależności do własnego otoczenia, regionu, kraju;
- wyzwalanie inicjatyw szkolnych i środowiskowych propagujących ochronę środowiska i ekologiczny styl życia;
- podniesienie poziomu edukacji ekologicznej poprzez praktyczne działania proekologiczne na co dzień.
Szczegółowy opis działania:
Lp.
|
Rodzaj działania
|
Opis działania
|
Termin realizacj
|
1.
|
Udział w akcjach:
„Sprzątanie Świata”
„Amphibia – czynna ochrona płazów”
Realizacja projektu pn. „Człowiek, środowisko, integracja. Tworzenie sieci Zielonych Szkół”
„Człowiek, środowisko, integracja. Aktywna edukacja na obszarach chronionych"
|
Kampania prowadzona przy współpracy Urzędu Miasta Torunia oraz MPO Sp.z o.o w Toruniu
Projekt ochrony płazów zorganizowany przez Toruńskie Stowarzyszenie Ekologiczne Tilia
Projekt edukacji ekologicznej realizowany na terenie kilku województw pod opieką TSE Tilia, Szkoły Leśnej na Barbarce, udział w szkoleniach, zajęcia dla uczniów w Szkole Leśnej na Barbarce oraz zajęcia na terenie obszarów Natura 2000
|
wrzesień
kwiecień – listopad 2011
2009–2012
|
2.
|
Współpraca z instytucjami i organizac
ami w zakresie działań proekologicznych
|
Współpraca poprzez udział w konkursach, zajęciach, warsztatach. Pozyskiwanie środ
ów finansowych
|
cały rok szkolny
|
3.
|
Organizacja obchodów Dnia Ziemi
|
W ciągu tygodnia na wszystkich przedmiotach realizowana jest treść ekologiczna. Podsumowanie na sali gimnastycznej uroczystością ogólnoszkolną.
|
kwiecień
|
4.
|
Realizacja programów własnych
|
Autorzy programów realizują je w klasach dla, których były napisane. Kończą się ewaluacją
|
cały rok szkolny
|
5.
|
Zbiórka surowców wtórnych
|
Zbiórka makulatury, baterii, puszek aluminiowych, kardridży, telefonów komórkowych
|
cały rok szkolny
|
6.
|
Organizacja szkolnych konkursów ekologicznych
|
Organizacja konkursów dla uczniów naszej szkoły
|
cały rok szkolny
|
7.
|
Przygotowanie u
zniów do konkursów pozaszkolnych
|
Przygotowania uczniów na kołach przyrodniczych. Przeprowadzanie etapów szkolnych jako eliminacji do konkursów międzyszkolnych
|
cały rok szkolny
|
8.
|
Organizacja i udział uczniów w zajęciach Zielonej Szkoły
|
Opracowanie programów i ich realizacja w ramach Zielonych Szkół (Łeba i Słowiński PN, Górznieńsko – Lidzbarski PK, Trójmiasto)
|
Maj/czerwiec
|
9.
|
Wydawanie szkolnych gazetek
|
Gazetka „Globusik – Eko – wieści SP 11”
|
cały rok szkolny
|
10
|
Targi Promocji Zdrowego Stylu Życia
|
Realizacja projektu „Trzymaj Formę”
Dzień Dziecka na sportowo
Konkursy promujące zdrowie
|
jesień 2010
wiosna 2011
|
11
|
III Debata Ekologiczna ph. „Chroń las i bądź jego przyjacielem”
|
Organizacja III Międzyszkolnego Plastycznego Konkursu Ekologicznego pod hasłem „Mniej odpadów – czyste środowisko”. Opracowanie programu debaty, zaproszenie prelegentów, oprawa plastyczna, pozyskanie sponsorów nagród
|
marzec–maj (przygotowania)
7 czerwca - debata
|
12
|
Działania charytatywne na rzecz środowiska
|
Pozyskiwanie funduszy na puchacze w ZOO, zbiórka funduszy i żywności na potrzeby zwierząt w Miejskim Schronisku
|
cały rok szkolny
|
Efekty działania:Laureat XIII Edycji Narodowego Konkursu Ekologicznego "Przyjaźni Środowisku" w kategorii Mecenas Polskiej Ekologii organizowanego pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:- Urząd Miejski Torunia;
- Szkoła Leśna na Barbarce;
- Toruńskie Stowarzyszenie Ekologiczne "Tilia";
- Ogród Zoobotaniczny