strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2013-08-07 13:43 / 241
KARTA SUKCESÓW
Działanie opracowano w placówce:Szkoła Podstawowa nr 2 im. Adama Mickiewicza w Bydgoszczy
Hetmańska 34
85-039 Bydgoszcz
Autor / autorzy działania:opiekun samorządu uczniowskiego
sp2@bip.oswiata.bydgoszcz.pl
Dział i zakres działania:inne działania
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:rok szkolny
Forma zajęć:konkursy, akcje
Adresat zajęć:uczniowie SP2
Cel działania:
• Promocja wszelkich sukcesów uczniów oraz szkoły.
• Nagradzanie uczniów, którzy najaktywniej działają na terenie szkoły w danym roku szkolnym.
• Wdrażanie do samodzielności.
• Integracja uczniów.
• Rozwijanie bądź rozbudzanie uczniowskich pasji i zainteresowań.


Szczegółowy opis działania:

Na początku każdego roku szkolnego wszyscy uczniowie klas IV-VI wykonują „Karty Sukcesów”. Czynią to na lekcjach plastyki, godzinach wychowawczych lub w domu. Na każdej widnieje imię i nazwisko ucznia, klasa i nr w dzienniku. Od wychowawcy klasy zależy, czy dzieci przechowują karty w klasie, czy w domu. Wybrany w demokratycznych wyborach Zarząd Samorządu Uczniowskiego opracowuje wraz opiekunem plan pracy na dany rok szkolny, pozostawiając oczywiście miejsce na działania zaplanowane przez ”Gospodarzy miesięcy”. Zawarte w nim zadania na poszczególne miesiące wynikają więc z Planu Wychowawczego Szkoły, jak i propozycji złożonych przez kandydatów do Zarządu SU oraz przewodniczących klas. Propozycje te są zwykle wynikiem burzy mózgów zespołów klasowych opracowujących swój plan działania na dany miesiąc, który obejmują patronatem i opieką pod hasłem „Moja klasa gospodarzem miesiąca”. Uczniowie sami dbają o to, by proponować swoim kolegom różnorodne konkursy. Chcą się spełniać i rozwijać drzemiące w nich talenty: plastyczne, literackie, recytatorskie, aktorskie, przywódcze, organizacyjne itd. Wszystkie zadania umieszczone są na tablicy samorządu uczniowskiego, po to, by wychowawcy czuwali nad ich realizacją, wspierali dzieci w ich przedsięwzięciach, motywowali do pracy. Koniec miesiąca to czas podsumowań i nagród. A co stanowi nagrodę? Znaczek - symbol z pieczątką samorządu i podpisem opiekuna lub nauczyciela odpowiedzialnego za konkurs. Znaczki są różnorodne, ale motyw na nich przedstawiany zawsze nawiązuje do określonej akcji czy konkursu, np. za udział w konkursie matematycznym „Kangur” uczniowie otrzymują znaczek z małym kangurkiem.
Tak pracujemy przez cały rok szkolny. W czerwcu wnikliwie studiujemy „Karty Sukcesów” i nagradzamy grupę najbardziej aktywnych uczniów. O wyborze decyduje ilość zgromadzonych znaczków i ich różnorodność. Właściciele wyróżnionych kart, wraz z opiekunami samorządu uczniowskiego, wspólnie udają się na wycieczkę lub do kina na wybrany przez uczniów film, a sponsorem przedsięwzięcia jest Rada Rodziców.



Efekty działania:
• Promocja właściwych postaw.
• Nabycie umiejętności "zdrowej" rywalizacji przy zachowaniu zasad fair play.
• Wzbudzenie w uczniach motywacji do działania na rzecz własnego rozwoju.
• Prezentacja osiągnięć uczniów.


Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.sp2bydgoszcz.home.pl



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl