strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2012-06-02 12:03 / 76
Międzyszkolny konkurs języka angielskiego pod hasłem "How do I learn English"
Działanie opracowano w placówce:Szkoła Podstawowa nr 6 w Toruniu
Łąkowa 13
87-100 Toruń
Autor / autorzy działania:Jolanta Januszewska, Agnieszka Słomska
jolka.j@o-k.com.pl
Dział i zakres działania:inne działania
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:raz do roku - cykliczny konkurs międzyszkolny
Forma zajęć:konkurs
Adresat zajęć:uczniowie klas 4-6 szkoły podstawowej
Cel działania:
Cele konkursu:
- rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania językiem angielskim;
- uświadomienie uczniom mnogości sposobów uczenia się języka angielskiego;
- uświadomienie uczniom sposobów nauki, które są dla niego najskuteczniejsze;
- podniesienie umiejętności językowych uczniów szczególnie w zakresie pisania;
- wyrabianie w uczniach poczucia estetyki.


Szczegółowy opis działania:

Od kilku lat organizowany  jest  przez nauczycieli –anglistów  ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Toruniu : Jolantę Januszewską i Agnieszkę Słomską, pod koniec roku szkolnego, Międzyszkolny Konkurs Języka Angielskiego pod hasłem:

 “How do I learn English?”-Jak uczę się języka angielskiego?

Jest to konkurs przeznaczony dla wszystkich chętnych uczniów klas 4-6 ze wszystkich toruńskich szkół podstawowych.

Uczniowie przygotowują indywidualne prace przedstawiające ich własne sposoby uczenia się języka angielskiego w jak najciekawszy sposób graficzno-językowy. Prace wykonywane na ten konkurs wykonywane są najróżniejszymi technikami-jedyną zasadą w wyborze techniki jest fakt, że nie powinny być one wykonane całkowicie komputerowo. Istotny jest indywidualny wkład pracy - nie oceniane są zdolności, a pomysł, poprawność językowa i estetyka.  Prace konkursowe oceniane są na 3 poziomach: klas 4, klas 5 i klas 6.

Poprzez przygotowanie takich prac dzieci uświadamiają sobie, jaki sposób nauki odpowiada im najbardziej, odnajdują swój własny styl uczenia się, co pozwala im na lepsze i łatwiejsze przyswajanie wiedzy. Jest to w miarę młody konkurs, lecz jego popularność jest znaczna.



Efekty działania:
Z roku na rok konkurs cieszy się coraz większą popularnością- napływa coraz więcej bardzo przemyślanych prac. Konkurs ten pozwala dzieciom na uświadomienie sobie, jak wiele jest sposobów nauki. Pozwala im na bardziej dojrzałe podejście do nauki i pokazuje, że wcale nie musi być ona nudna. Dzieci podejmując działania i przystępując do tego konkursu są w stanie "odkryć" swój styl uczenia się, znaleźć sposób, który pozwoli im na jak najefektywniejsze przyswajanie i utrwalanie wiedzy. Udział w tym konkursie kształtuje w dzieciach poprawność językową przez pisemną część pracy konkursowej, wdraża je do staranności wykonywania prac przez ocenianie ich estetyki oraz uczy respektowania reguł i regulaminów poprzez wymóg formalnego podpisania pracy w odpowiedni sposób. Daje dzieciom poczucie sukcesu w samodzielnym działaniu i osobistym odkrywaniu rzeczy ułatwiających ich rozwój.

Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
Współpracuje z nami wydawnictwo Pearson, w osobie przedstawicielki Pani Sylwia Olszewskiej, która zasiada w komisji konkursowej. Wydawnictwo to jest też fundatorem nagród.Wspólpracuje też wiele toruńskich szkół, które zachęcają swioch uczniów do wzięcia udziału w konkursie




© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl