strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2012-03-24 15:56 / 58
"123Health"-Projekt realizowany w ramach Comenius - uczenie się przez całe życie
Działanie opracowano w placówce:Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Radziejowie
Szkolna 28
88-200 Radziejów
Autor / autorzy działania:Anna Bogacz
ania24-20@o2.pl
Dział i zakres działania:edukacja europejska
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:Dwa lata szkolne
Forma zajęć:Zajęcia pozalekcyjne oraz wyjazdowe
Adresat zajęć:Uczniowie Szkoły Podstawowej
Cel działania:
Celem projektu "123Health" realizowanego w ramach"Comenius" - Uczenia się przez całe życie jest popularyzacja idei zdrowego stylu życia, w tym zdrowego żywienia, żywności ekologicznej i aktywności fizycznej, a także skupieniu się na problemach dotyczących ochrony środowiska i sposobach ich rozwiązywania w powiązaniu o przedmioty realizowane w pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. Uczniowie wraz z nauczycielami pogłębiają swoją wiedzę na temat zdrowia, recyklingu, ekologii oraz wielu innych aspektów, mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu oraz otaczającego nas środowiska.

Szczegółowy opis działania:

Projekt „1-2-3 Health” jest realizowany w ramach „Comenius”- Uczenie się przez całe życie. Projekt trwa dwa lata tj. 2011-2013 i jest efektem współpracy 5 placówek edukacyjnych z krajów takich jak: Anglia, Hiszpania, Polska, Turcja i Włochy. Projekt ten polega na szczegółowym zapoznaniu się z trzema głównymi zagadnieniami zdrowia tj. zdrowie człowieka, społeczne oraz środowiska.

W pierwszej fazie projektu uczniowie wraz z nauczycielami skupili swoja uwagę przede wszystkim na zdrowiu człowieka. Przygotowali plakaty, ulotki, prezentacje multimedialne na temat zasad zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej, zasad higieny osobistej oraz szkodliwości popularnych przekąsek zawierających cukier oraz inne niezdrowe składniki.

Druga faza projektu nosi nazwę „Dzień Europejski”. W tej części uczniowie klas II-VI wraz z opiekunami przygotowali krótkie prezentacje dotyczące partnerów programu. Uczniowie przedstawili charakterystyczne dla danego państwa stroje ludowe, potrawy,  pieśni, tańce, podstawowe zwroty grzecznościowe w języku docelowym danego kraju, a także herby i flagi państw, wykazują się przy tym ogromną inwencją twórczą.

Trzecia faza projektu, której czas realizacji przypada od kwietnia do maja, obejmuje zagadnienia dotyczące ochrony otaczającego nas środowiska, tj.: recykling, ekologia, spożycie energii, czas wolny itp.

W realizacji projektu biorą udział uczniowie klas I-VI oraz nauczyciele, których wiedza i umiejętności zostaną wykorzystane do prawidłowej realizacji projektu. Uczniowie, a także nauczyciele uczestniczą w wyjazdach zagranicznych, podczas których mają możliwość podzielenia się swoimi wiadomościami, doświadczeniami, a także  wymienienia się efektami swojej pracy.

Projekt jest realizowany tak, aby wszyscy jego uczestnicy stopniowo rozwijali swoje zainteresowania oraz umiejętności. Bardzo istotnymi aspektami projektu są wielokulturowość, otwartość oraz praktyczne wykorzystywanie wiedzy zdobytej podczas zajęć szkolnych.



Efekty działania:
- uświadomienie uczniom istoty prowadzenia zdrowego stylu życia;
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności;
- pogłębienie wiedzy na temat ochrony środowiska;
- rozwijanie zdolności i umiejętności myślenia twórczego, korzystania z różnych źródeł informacji;
- umiejętność selekcji i analizy informacji, wyciągania wniosków;
- rozwijanie ciekawości poznawczej;
- pogłębienie wiedzy na temat tradycji, kultury i obyczajów państw biorących udział w projekcie;
- praktyczne wykorzystanie i nabywanie nowych umiejętności językowych, społecznych i komunikacyjnych;
- podniesienie kompetencji językowych uczniów i nauczycieli;
- podnoszenie i zdobywanie nowych kompetencji komputerowych;
- dzielenie się wiedza i umiejętnościami na poziomie europejskim.

Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
W projekcie bierze udział 5 szkół podstawowych z 5 krajów. Współpraca polega na utrzymywaniu stałego kontaktu z partnerami projektu, dzieleniu się przemyśleniami, doświadczeniami, a także pomysłami podczas spotkań roboczych oraz prezentowaniu efektów własnych prac na arenie międzynarodowej.
1. C.P. Poeta Juan Ochoa, Hiszpania - główny koordynator projektu
2. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika, Polska -partner
3. Istituti Comprensivo Antonio Fogazzaro, Włochy-partner
4. Dr. Isnail Kamil Tarhan. Primary School, Turcja -partner
5. St. Faith’s Church of England Primary School, WB-partner

Informacje dodatkowe:
Wszystkie informacje dotyczące realizacji projektu, prezentacje multimedialne, zdjęcia, plakaty umieszczane są na oficjalnej stronie projektu: www.comenius123health.wordpress.com

Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.comenius123health.wordpress.com



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl