Cel działania:- motywowanie do czytania literatury w języku angielskim;
- rozwijanie wrażliwości artystycznej uczniów.
Szczegółowy opis działania:Zajęcia koła teatralnego w języku angielskim odbywają się zazwyczaj w wymiarze 1-2 godzin tygodniowo. Angażują się w nie uczniowie gimnazjum i liceum ogólnokształcącego. Charakter i przebieg zajęć jest w znacznej mierze uzależniony od rodzaju przygotowywanego przedsięwzięcia.
Cel - przygotowanie przedstawienia teatralnego w języku angielskim.
1. Wybór utworu przez uczniów spośród proponowanych przez nauczyciela.
2. Czytanie utworu (dostosowanego poziomem do znajomości języka przez uczniów), połączone z jego równoczesnym słuchaniem. Po każdym rozdziale uczniowie wykonują ćwiczenia sprawdzające zrozumienie treści przeczytanego fragmentu.
3. Napisanie scenariusza przedstawienia, które może być poprzedzone obejrzeniem profesjonalnego przedstawienia w języku angielskim. Scenariusz piszą uczniowie we współpracy z nauczycielem.
4. Przydzielenie ról w przedstawieniu zgodnych z umiejętnościami językowymi uczniów. W pracę nad przedstawieniem angażowani są zarówno uczniowie, którzy łatwo przyswajają język angielski, jak i ci, którzy mają trudności.
Uczniowie, którzy nie chcą występować w przedstawieniu, zapewniają oprawę muzyczną i wokalną, pomagają w przygotowaniu kostiumów, rekwizytów, ustawieniu scenografii na scenie. Pełnią oni też funkcje porządkowe w trakcie przedstawienia i po nim.
5. Przygotowanie, we współpracy z kolegami z różnych klas oraz rodzicami, kostiumów i scenografii. Finałem jest wystawienie przedstawienia w języku angielskim dla społeczności szkolnej, dla rodziców oraz zaprezentowanie się na konkursach i przeglądach.
Częstotliwość prób uzależniona jest od rodzaju przedsięwzięcia i możliwości uczniów.
W ramach działalności koła teatralnego w języku angielskim przygotowywane są nie tylko przedstawienia teatralne, ale również krótsze formy sceniczne, np. skecze. Uczniowie recytują też poezję anglojęzyczną przygotowując się do występów na konkursach.
Efekty działania:- uczniowie poznali literaturę angielską, w zintegrowany sposób kształcąc wszystkie umiejętności językowe.
- zostali zaktywizowani uczniowie zarówno zdolni jak i słabsi;
- uczniowie nabyli umiejętności organizacyjne, pracy indywidualnej i współpracy w zespole.
- uczniowie odnieśli sukcesy w konkursach, np.: I miejsce w I Kujawsko-Pomorskim Przeglądzie Teatralnym w Toruniu, nagroda za najlepszą produkcję na Drama Jamboree w Bydgoszczy.
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:- rodzice - sponsorowanie i przygotowywanie kostiumów oraz scenografii;
- wydawnictwa językowe Pearson i Oxford - zapewnienie nagród.