Cel działania:- pobudzanie i rozwijanie zainteresowań;
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej;
- wzmacnianie poczucia własnej wartości;
- kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
Szczegółowy opis działania:Każdego roku uczniowie klas piątych uczęszczający na zajęcia koła językowego pod opieką nauczyciela przygotowują inscenizację popularnych bajek. Udział uczniów i ich zaangażowanie widać w każdym aspekcie podejmowanego przedsięwzięcia; uczniowie zgłaszają sugestie związane z treścią scenariusza, towarzyszącą muzyką, scenografią i rekwizytami.
Przygotowanie scenariusza oraz próby odbywają się na spotkaniach uczestników koła językowego. W swoim dorobku mamy inscenizację Czerwonego Kapturka. Inscenizacja przygotowana przez tegorocznych uczniów klasy V nosi tytuł „Cindarella, czyli opowieść o Kopciuszku z lekkim przymrużeniem oka” . Każdy uczeń otrzymał rolę w przedstawieniu. Uczniowie szczególnie zainteresowani rozwijaniem swojej wiedzy i umiejętności oraz doskonale radzący sobie z tremą otrzymali role bardziej rozbudowane, zaś uczniowie obawiający się występów publicznych - role na miarę swoich możliwości. Na potrzeby naszego przedstawienia obsadziliśmy role: Kopciuszka, siostry, macochy księcia, czarodzieja będącego równocześnie giermkiem oraz narratora. Przedstawienie jest anglojęzyczne, lecz by było zrozumiałe dla najmłodszych uczniów, narrator żartobliwie komentuje wydarzenia po polsku.
Przedstawienia są wystawiane w jednej z pracowni lekcyjnych, w której przygotowujemy scenografię nawiązująca do wystawianej sztuki. Wszyscy „aktorzy” występują w strojach odpowiednich dla danej postaci. W przygotowaniu kostiumów dużą zasługę mają rodzice.
Na przedstawienie zapraszani są wszyscy uczniowie i nauczyciele naszej szkoły.
Efekty działania:- zaprezentowanie przez uczniów swoich talentów na forum szkoły;
- przezwyciężanie tremy;
- wdrożenie do pracy zespołowej;
- umiejętność wypracowania kompromisu;
- zwiększenie zainteresowania nauką języka angielskiego.