Wielostronny projekt partnerski "Pupils with different world in their minds" w ramach akcji COMENIUS
Cel działania:- podnoszenie umiejętności komunikacji w zakresie komunikacji społecznej oraz języka obcego;
- aktywizowanie do nauki języków obcych oraz zdobywania nowej wiedzy;
- współpraca z innymi krajami, uświadamianie istnienia innych kultur;
- analizowanie podobieństw i różnic językowych i kulturowych pomiędzy krajami partnerskimi;
- motywowanie do prowadzenia badań na temat związków historycznych pomiędzy kulturami państw partnerskich;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się technikami komunikacyjnymi i informacyjnymi;
- wykorzystywanie w pracy dydaktycznej nowych metod edukacyjnych;
- zaprezentowanie miasta, regionu i kraju.
Szczegółowy opis działania:W roku 2010/2011 zostały zrealizowane zadania:
1. „Introduction of the Project and Participating Countries”;
- przygotowanie prezentacji na temat kraju (prezentacje multimedialne, dokumentacja fotograficzna, albumy);
- opracowanie scenariuszy realizowanych w ramach projektu;
- przygotowanie filmu dla grupy projektowej- wykonanie Hymnu Polski;
- przygotowywanie wystaw - promocja działań projektu w środowisku;
- założenie strony internetowej projektu - http://www.asmasizcomeniusprojekt.com;
- przygotowanie prezentacji PowerPoint;
- zamieszczanie informacji o realizacji zadań projektowych na stronie szkoły: sp1gniewkowo.pl;
- opracowanie artykułów do prasy lokalnej ”Gniewkorama” na temat współpracy w ramach projektu (2 artykuły).
2. „Me, My Family & My School”
- wykonanie prezentacji multimedialnych - przedstawienie swoich rodzin, przyjaciół, szkoły;
- przygotowanie „Kącika Comeniusa” - promocja działań projektu oraz informacje o wykonanych zadaniach.
3. „New Year Cards”
- realizacja zadań związanych z tradycjami obchodzenia Świąt i Nowego Roku - opracowanie scenariuszy zajęć; projektowanie kart noworocznych, wystawki, tworzenie swobodnych tekstów przez uczniów.
4. „My Daily Life”
- przygotowanie prezentacji PowerPoint o życiu codziennym uczniów i sposobach spędzania czasu wolnego.
5. „Tourist Attractions in My Region”
- przygotowanie materiałów, projektowanie i wykonanie plakatów reklamujących wybrane miejsca w regionie;
- opracowanie prezentacji multimedialnych na temat atrakcji turystycznych regionu, zamieszczenie prezentacji na stronie wspólnej projektu;
- opracowanie i wydanie biuletynu propagującego projekt;
- zaprojektowanie i wydanie plansz promujących prace w ramach działań - produkt projektu.
6. „Handcrafts as Present for the Partner Peers”
- przygotowanie prac rękodzieła i przygotowanie upominków dla partnerów;
- opracowanie prezentacji multimedialnych na temat krajów partnerskich;
- wystawienie przedstawienia teatralnego „Legenda o Królu Popielu” - przygotowanie scenografii, tłumaczenia tekstu;
- promocja kultury regionu Kujaw - tańce ludowe w wykonaniu uczniów szkoły w czasie DNIA Z COMENIUSEM;
- podchody dla uczniów „Odkrywamy miasto” - integracja grup comeniusowych;
- warsztaty i lekcje: j.angielski, informatyka, wychowania fizycznego w czasie pobytu gości w Polsce;
- tworzenie dokumentacji projektu - promowanie w prasie lokalnej, podczas uroczystości miejskich idei współpracy z innymi krajami.
7. „Let’s Discover Our School Traditions”
- przygotowanie prezentacji multimedialnych na temat obrzędów w szkole;
- wykonanie albumu.
8. „Heroes in the History of my Country”
- przygotowanie prezentacji multimedialnych o bohaterach narodowych.
9. Realizacja mobilności Słowacja, Turcja.
10. Opracowanie planu pobytu partnerów w Polsce - zrealizowanie planu pobytu grupy projektowej w placówce w dniach 12-17 kwietnia 2011 r. w tym:
- udział w spotkaniach z przedstawicielami władz lokalnych, z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami;
- organizacja Dnia Comeniusa oraz Święta Szkoły;
- udział w zajęciach otwartych - lekcje j.angielskiego, informatyki, biwaku szkolnym, zajęciach wychowawczych;
- spotkania mitingowe projektu.
Efekty działania:wśród uczniów:
- wzrost umiejętności współpracy w zespole poprzez zaangażowanie uczniów w pracy projektowej; uczniowie umiejętnie organizują swoją pracę zespołową, omawiając realizację zadań, planując jej wykonie;
- motywowanie do nabywania umiejętności posługiwania się językiem angielskim, który jest językiem projektu; przygotowują materiały, opracowują je i dokonują tłumaczeń na język angielski, chętnie podejmują rozmowy z naszymi partnerami - gośćmi szkoły - wykazując się otwartością i komunikatywnością, korzystają z różnych źródeł informacji wyszukując dane o naszych partnerach (wykorzystują je do opracowań, plakatów, scenariuszy uroczystości) i współpracują z nauczycielami, przygotowują wystawy, wykorzystują własne pomysły i wiedzę.
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami.
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:W pracy projektowej wspiera placówkę organ prowadzący - Gmina Gniewkowo - który udziela pomocy organizacyjnej. Rada Rodziców i rodzice uczniów placówki wpierają działania w formie organizacyjnej – pomoc w przygotowaniach rekwizytów.
Nauczyciele placówki, którzy realizują działania - przygotowują prezentacje, opracowują wybrane zadania projektu.
Informacje dodatkowe:Projekt „Pupils with different world in their minds” jest trzecim projektem realizowanym w Szkole Podstawowej nr 1 w Gniewkowie. Jak wynika z przeprowadzonej ewaluacji nauczyciele i uczniowie chętnie angażują się w realizację projektów w ramach akcji Comenius. Dostrzegają wielopłaszczyznowe oddziaływanie na kształcenie postaw uczniów. Chcemy, by uczniowie byli przygotowani do aktywnego uczestnictwa we współczesnym świecie, mieli świadomość istniejących wartości międzykulturowych, byli wobec innych tolerancyjni.