strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2011-12-06 20:45 / 4
Wielostronny projekt partnerski "Pupils with different world in their minds" w ramach akcji COMENIUS
Działanie opracowano w placówce:Szkoła Podstawowa nr 1 im. Wojska Polskiego w Gniewkowie
Toruńska 40
88-140 Gniewkowo
Autor / autorzy działania:Dorota Gliwińska , Małgorzata Nowicka, Monika Szulczewska
sekretariat@sp1gniewkowo.pl
Dział i zakres działania:edukacja europejska
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:08.2010-07.2011
Forma zajęć:zajęcia lekcyjne,pozalekcyjne,formy warsztatowe
Adresat zajęć:uczniowie, nauczyciele
Cel działania:
- podnoszenie umiejętności komunikacji w zakresie komunikacji społecznej oraz języka obcego;
- aktywizowanie do nauki języków obcych oraz zdobywania nowej wiedzy;
- współpraca z innymi krajami, uświadamianie istnienia innych kultur;
- analizowanie podobieństw i różnic językowych i kulturowych pomiędzy krajami partnerskimi;
- motywowanie do prowadzenia badań na temat związków historycznych pomiędzy kulturami państw partnerskich;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się technikami komunikacyjnymi i informacyjnymi;
- wykorzystywanie w pracy dydaktycznej nowych metod edukacyjnych;
- zaprezentowanie miasta, regionu i kraju.


Szczegółowy opis działania:

W roku 2010/2011 zostały zrealizowane zadania:

1. „Introduction of the Project and Participating Countries”;

- przygotowanie prezentacji na temat kraju (prezentacje multimedialne, dokumentacja fotograficzna, albumy);

- opracowanie scenariuszy realizowanych w ramach projektu;

- przygotowanie filmu dla grupy projektowej- wykonanie Hymnu Polski;

- przygotowywanie wystaw - promocja działań projektu w środowisku;

- założenie strony internetowej projektu - http://www.asmasizcomeniusprojekt.com;

- przygotowanie prezentacji PowerPoint;

- zamieszczanie informacji o realizacji zadań projektowych na stronie szkoły: sp1gniewkowo.pl;

- opracowanie artykułów do prasy lokalnej ”Gniewkorama” na temat współpracy w ramach projektu (2 artykuły).

2. „Me, My Family & My School”

- wykonanie prezentacji multimedialnych - przedstawienie swoich rodzin, przyjaciół, szkoły;

- przygotowanie „Kącika Comeniusa” - promocja działań projektu oraz informacje o wykonanych zadaniach.

3. „New Year Cards”

- realizacja zadań związanych z tradycjami obchodzenia Świąt  i Nowego Roku - opracowanie scenariuszy zajęć; projektowanie kart noworocznych, wystawki, tworzenie swobodnych tekstów przez uczniów.

4. „My Daily Life”

- przygotowanie prezentacji PowerPoint o życiu codziennym uczniów i sposobach spędzania czasu wolnego.

5. „Tourist Attractions in My Region”

- przygotowanie materiałów, projektowanie i wykonanie plakatów reklamujących wybrane miejsca w regionie;

- opracowanie prezentacji multimedialnych na temat atrakcji turystycznych regionu, zamieszczenie prezentacji na stronie wspólnej projektu;

- opracowanie i wydanie biuletynu propagującego projekt;

- zaprojektowanie i wydanie plansz promujących prace w ramach działań - produkt projektu.

6. „Handcrafts as Present for the Partner Peers”

- przygotowanie prac rękodzieła i przygotowanie upominków dla partnerów;

- opracowanie prezentacji multimedialnych na temat krajów partnerskich;

- wystawienie przedstawienia teatralnego „Legenda o Królu Popielu” - przygotowanie scenografii, tłumaczenia tekstu;

- promocja kultury regionu Kujaw - tańce ludowe w wykonaniu uczniów szkoły w czasie DNIA Z COMENIUSEM;

- podchody dla uczniów „Odkrywamy miasto” - integracja grup comeniusowych;

- warsztaty i lekcje: j.angielski, informatyka, wychowania fizycznego w czasie pobytu gości w Polsce;

- tworzenie dokumentacji projektu - promowanie w prasie lokalnej, podczas uroczystości miejskich idei  współpracy z innymi krajami.

7. „Let’s Discover Our School Traditions”

- przygotowanie prezentacji multimedialnych na temat obrzędów w szkole;

- wykonanie  albumu.

8. „Heroes in the History of my Country”

- przygotowanie prezentacji multimedialnych o bohaterach narodowych.

9. Realizacja mobilności Słowacja, Turcja.

10. Opracowanie planu pobytu partnerów w Polsce - zrealizowanie planu pobytu grupy projektowej w placówce w dniach 12-17 kwietnia 2011 r. w tym:

- udział w spotkaniach z przedstawicielami władz lokalnych, z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami;

- organizacja Dnia Comeniusa oraz Święta Szkoły;

- udział w zajęciach otwartych - lekcje j.angielskiego, informatyki, biwaku szkolnym, zajęciach wychowawczych;

- spotkania mitingowe projektu.



Efekty działania:
wśród uczniów:
- wzrost umiejętności współpracy w zespole poprzez zaangażowanie uczniów w pracy projektowej; uczniowie umiejętnie organizują swoją pracę zespołową, omawiając realizację zadań, planując jej wykonie;
- motywowanie do nabywania umiejętności posługiwania się językiem angielskim, który jest językiem projektu; przygotowują materiały, opracowują je i dokonują tłumaczeń na język angielski, chętnie podejmują rozmowy z naszymi partnerami - gośćmi szkoły - wykazując się otwartością i komunikatywnością, korzystają z różnych źródeł informacji wyszukując dane o naszych partnerach (wykorzystują je do opracowań, plakatów, scenariuszy uroczystości) i współpracują z nauczycielami, przygotowują wystawy, wykorzystują własne pomysły i wiedzę.
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami.

Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
W pracy projektowej wspiera placówkę organ prowadzący - Gmina Gniewkowo - który udziela pomocy organizacyjnej. Rada Rodziców i rodzice uczniów placówki wpierają działania w formie organizacyjnej – pomoc w przygotowaniach rekwizytów.
Nauczyciele placówki, którzy realizują działania - przygotowują prezentacje, opracowują wybrane zadania projektu.



Informacje dodatkowe:
Projekt „Pupils with different world in their minds” jest trzecim projektem realizowanym w Szkole Podstawowej nr 1 w Gniewkowie. Jak wynika z przeprowadzonej ewaluacji nauczyciele i uczniowie chętnie angażują się w realizację projektów w ramach akcji Comenius. Dostrzegają wielopłaszczyznowe oddziaływanie na kształcenie postaw uczniów. Chcemy, by uczniowie byli przygotowani do aktywnego uczestnictwa we współczesnym świecie, mieli świadomość istniejących wartości międzykulturowych, byli wobec innych tolerancyjni.

Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie sp1gniewkowo.home.pl



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl