Cel działania:Dążenie do tworzenia optymalnych warunków harmonijnego i wszechstronnego rozwoju indywidualnego dziecka oraz wspierania rodziców w pełnieniu przez nich funkcji wychowawczych i opiekuńczych. Zadaniem wszystkich pracowników placówki jest osiągnięcie najwyższego poziomu jakości wykonywanej pracy.
Szczegółowy opis działania:Prywatne Przedszkole „Pod Muchomorkiem” w Toruniu przystapiło do opracowanego przez Oddział Doskonalenia i Kształcenia Ustawicznego „Partner” w Zabrzu Ogólnopolskiego Programu "Partnerskie Przedszkole" jako pierwsza placówka w województwie kujawsko – pomorskim i jedną z pierwszych w kraju. Miało to miejsce w 2001 roku.
Realizacja programu „Partnerskie Przedszkole” nie jest łatwa. Wymaga kreatywnego, otwartego działania we współpracy z rodzicami, nauczycielami i personelem w celu podmiotowego traktowania dziecka oraz tworzenia pozytywnego klimatu w relacjach przedszkole–dom rodzinny. Istotnym elementem tych relacji jest zaangażowanie rodziców w działalność placówki, ich zapał i chęć tworzenia miejsca przyjaznego dla dzieci.
W pierwszym etapie ubiegania się o tytuł przedszkole udowodniło i udokumentowało osiągnięcie wysokich standardów w następujących obszarach:
- Baza, zasoby - pozwalające na tworzenie najlepszych warunków wychowania dzieci w partnerskiej atmosferze współdziałania nauczycieli, rodziców i społeczności lokalnej.
- Komunikacja interpersonalna - odpowiednia do potrzeb dzieci, personelu i rodziców oraz sprzyjająca utrzymywaniu dobrych kontaktów z lokalną społecznością.
- Marketing - rozpoznanie potrzeb dzieci i rodziców oraz promowanie swoich usług, rozpoznawanie otoczenia i dopasowanie ofertę do jego oczekiwań.
- Dziecko - tworzenie najlepszych warunków rozwoju dzieci w harmonii z rówieśnikami, w atmosferze partnerskiej współpracy wszystkich dorosłych odpowiedzialnych za ich wychowanie.
8 grudnia 2005 roku Kapituła programu przyznała Certyfikat Jakości „Partnerskie Przedszkole” Prywatnemu Przedszkolu „Pod Muchomorkiem” w Toruniu. Pięć lat później placówka została zgłoszona do I Recertyfikacji i 27 kwietnia 2010 r., osiągając wymagane standardy jakości, otrzymała Ogólnopolski Certyfikat Jakości im. Ireny Dzierzgowskiej. Przedszkole zostało także wpisane do Europejskiego Indeksu Profesjonalistów.
Konsekwentnie wdrażając politykę jakości, w roku 2014 przedszkole przystąpiło do II Programu Recertyfikacji „Partnerskie Przedszkole”. W tym etapie szczególny nacisk położono na obszary:
- Współpraca ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym - wspieranie rodziców w wychowywaniu dzieci i pokonywaniu trudności wychowawczych i edukacyjnych, jak również podejmowanie inicjatywy na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego, odpowiadającej jego potrzebom.
- Współpraca z różnymi instytucjami, placówkami oświatowymi, działającymi w środowisku - ułatwienie przekroczenia progu szkolnego oraz monitorowanie losów absolwentów i lepsze przygotowanie dzieci kończących przedszkole do bezstresowego podejmowania obowiązków szkolnych.
- Prezentowanie i promowanie działań przedszkola w lokalnych mediach (prasie, telewizji) i na stronie internetowej - publikowanie osiągnięć pracy z wychowankami w czasopismach pedagogicznych: „Wychowaniu w przedszkolu”, „Bliżej przedszkola”, „Przedszkolak”, „45 minut”, stronach internetowych.
- Pozyskiwanie rodziców do wspomagania ich w pracy dydaktyczno–wychowawczo–opiekuńczej - udział rodziców w akcjach charytatywnych, konkursach okolicznościowych, spotkaniach z przedstawicielami ciekawych zawodów, organizacja wycieczek do zakładów pracy rodziców i ciekawych miejsc w Toruniu.
16 stycznia 2015 r. na VII Kongresie Wychowania Przedszkolnego w Warszawie, dyrektor przedszkola wraz z przedstawicielkami społeczności przedszkolnej - jako pierwsza w województwie kujawsko-pomorskim - odebrała Nagrodę Jakości „Partnerskie Przedszkole” im. Ireny Dzierzgowskiej. Certyfikat Jakości został przyznany placówce bezterminowo.
Efekty działania:Zadowolenie dzieci, rodziców, personelu i partnerów współpracujących z placówką. Wzmocnienie pozytywnego wizerunku w środowisku lokalnym pozwala na poczucie bezpieczeństwa w dalszej działalności placówki.
Dla dzieci – poszerzenie wiedzy z różnych obszarów, pogłębienie zainteresowań, poznanie nowych form aktywności, nabycie umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w szkole.
Dla rodziców – wdrożenie nowych form współpracy aktywizujących do większego zaangażowania w życie przedszkola, większa inicjatywa w realizacji planów miesięcznych (poznawanie zawodów, wspólne przygotowywanie posiłków itp.), utrzymywanie relacji z przedszkolem po opuszczeniu placówki przez dziecko.
Dla środowiska lokalnego – przedstawienie pozytywnego i zróżnicowanego wizerunku wśród urzędów, instytucji, placówek oświatowych i osób prywatnych, uaktywnienie ww. współpartnerów do systematycznej współpracy z placówką.