strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2014-04-22 09:31 / 280
MASAŻ LECZNICZY
Działanie opracowano w placówce:Gimnazjum nr 37 Integracyjne w Bydgoszczy
Kcyńska 49
85-304 Bydgoszcz
Autor / autorzy działania:Krzysztof Maćkowiak
zsnr14@bip.oswiata.bydgoszcz.pl
Dział i zakres działania:inne działania
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:Zadania o charakterze stałym, w ciągu roku szkolnego
Forma zajęć:Zajęcia pozalekcyjne
Adresat zajęć:Uczniowie SP-12 i G-37
Cel działania:
Masaż leczniczy ( medyczny) stanowi doskonałą ofertę terapeutyczną naszej szkoły. Ta niecodzienna forma terapii, na terenie szkoły integracyjnej, z powodzeniem odnalazła swoje miejsce w cyklu zajęć szkolnych i skierowana jest przede wszystkim do uczniów:
- z dysfunkcją układu ruchowego, nerwowego (niepełnosprawność ruchowa, umysłowa);
- z chorobami przewlekłymi;
- zwolnionych z zajęć wychowania fizycznego, mało aktywnych ruchowo z wszelakich przyczyn;
- z wadami postawy, kontuzjowanych.


Szczegółowy opis działania:

Na masaż leczniczy składa się zespół ściśle określonych czynności, które wpływają na poprawę stanu psychofizycznego ucznia.

W zależności od rodzaju zaburzeń, indywidualnych potrzeb ucznia, zaleceń lekarza wykonywane są następujące rodzaje masaży:

- masaż klasyczny,

- masaż relaksacyjny,

- masaż izometryczny,

- masaż segmentalny,

- elementy terapii manualnej.

 

Wykorzystywane w nich są takie techniki jak:

- głaskanie,

- rozcieranie,

- ugniatanie,

- wibracja,

- oklepywanie,

- wstrząsanie.

Uczeń odbywa serię 10 masaży (3/ tydzień), na których obecny jest również opiekun prawny bądź nauczyciel wspomagający, dokumentujący brak przeciwwskazań medycznych od lekarza pierwszego kontaktu.



Efekty działania:
- wspomaganie procesu rehabilitacji, rewalidacji uczniów niepełnosprawnych, z zaburzeniami układu nerwowego i szkieletowo-mięśniowego;
- wzorowa współpraca z rodzicami uczniów, wspomaganie ich, poznawanie ich potrzeb i oczekiwań;
- promocja szkoły.


Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
Stała współpraca nauczyciela masażysty z nauczycielem gimnastyki korekcyjnej i z nauczycielem rewalidacji przynosi oczekiwane efekty w zakresie ogólnego usprawniania uczniów.

Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.zs14.bydgoszcz.



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl