Cel działania:Cel główny:
Rozwijanie zainteresowań matematycznych.
Cele szczegółowe:
Rozwijanie samodzielnego i logicznego myślenia.
Umożliwienie uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności wykraczających poza zakres programowy.
Nauka przez zabawę.
Kształtowanie postaw społecznych poprzez: planowanie własnych działań tak, aby osiągnąć sukces, organizację pracy własnej, szacunek do nauki i dorobku naukowego twórców matematyki.
Ukazanie przydatności matematyki w różnych dziedzinach życia.
Wykorzystanie technologii informacyjnych.
Szczegółowy opis działania:
„Tydzień szalonej matmy” to coroczna impreza, której głównym celem jest zainteresowanie uczniów klas 4-6 matematyką. W ciągu siedmiu dni uczniowie otrzymują propozycje wykonania różnorodnych zadań, które każdego roku zmieniają się.
Oto niektóre z zaproponowanych konkurencji:
- każdy uczeń w wyznaczonym dniu rozwiązuje test matematyczny, który ma wyłonić „Młodego Pitagorasa” na poziomie klas czwartych, piątych i szóstych;
- uczniowie uzdolnieni plastycznie wykonują prace na dowolny temat tylko przy użyciu kół i okręgów lub innej wyznaczonej przez nauczyciela figury geometrycznej;
- mozaika wykonana poprzez łączenie kropek naniesionych na papier;
- praca plastyczna wykonana za pomocą tangramu;
- rozwiązywanie rebusów matematycznych powieszonych na korytarzu lub wykonanie rebusu matematycznego;
- tworzenie krzyżówki matematycznej;
- rozwiązywanie zagadek matematycznych powieszonych na drzwiach sal drugiego i trzeciego piętra szkoły- osoba, która rozwiąże -najwięcej zadań staje się zwycięzcą tej konkurencji;
- tworzenie prezentacji multimedialnej na temat wybranego matematyka;
- rozwiązywanie zadań logicznych podczas przerw: sudoku, mosty;
- matematyczne dyktando podczas języka polskiego;
- w wyznaczonym dniu chętni uczniowie przebierają się – w bieżącym roku szkolnym motywem przewodnim były szalone cyferki.
Imprezę kończy rozdanie nagród i dyplomów zwycięzcom.
Efekty działania:• rozbudzenie i pogłębienie zainteresowań matematycznych;
• wyzwolenie w uczniach aktywności;
• wykształcenie nawyku zdrowej rywalizacji;
• wykorzystanie wiedzy i zdolności w sposób praktyczny poprzez zabawę;
• doskonalenie umiejętności wyciągania konstruktywnych wniosków z porażek.
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:Wydawnictwo GWO i Nowa Era – fundatorzy nagród i dyplomów