strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2013-07-30 14:06 / 239
Tydzień szalonej matmy
Działanie opracowano w placówce:Szkoła Podstawowa nr 2 im. Adama Mickiewicza w Bydgoszczy
Hetmańska 34
85-039 Bydgoszcz
Autor / autorzy działania:Aleksandra Glaza, Justyna Markiewicz
spnr2@bip.oswiata.bydgoszcz.pl
Dział i zakres działania:inne działania
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:cykliczna impreza odbywająca się raz w roku w marcu
Forma zajęć:konkursy szkolne
Adresat zajęć:uczniowie klas 4-6
Cel działania:
Cel główny:
Rozwijanie zainteresowań matematycznych.

Cele szczegółowe:
Rozwijanie samodzielnego i logicznego myślenia.
Umożliwienie uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności wykraczających poza zakres programowy.
Nauka przez zabawę.
Kształtowanie postaw społecznych poprzez: planowanie własnych działań tak, aby osiągnąć sukces, organizację pracy własnej, szacunek do nauki i dorobku naukowego twórców matematyki.
Ukazanie przydatności matematyki w różnych dziedzinach życia.
Wykorzystanie technologii informacyjnych.


Szczegółowy opis działania:

 

 

„Tydzień szalonej matmy” to coroczna impreza, której głównym celem jest  zainteresowanie uczniów klas 4-6 matematyką. W ciągu siedmiu dni uczniowie otrzymują propozycje wykonania różnorodnych zadań, które każdego roku zmieniają się.

 

Oto niektóre z zaproponowanych konkurencji:

- każdy uczeń w wyznaczonym dniu rozwiązuje test matematyczny, który ma wyłonić „Młodego Pitagorasa” na poziomie klas czwartych, piątych i szóstych;

- uczniowie uzdolnieni plastycznie wykonują prace na dowolny temat tylko przy użyciu kół i okręgów lub innej wyznaczonej przez nauczyciela figury geometrycznej;

- mozaika wykonana poprzez łączenie kropek naniesionych na papier;

- praca plastyczna wykonana za pomocą tangramu;

- rozwiązywanie rebusów matematycznych powieszonych na korytarzu lub wykonanie rebusu matematycznego;

- tworzenie krzyżówki matematycznej;

- rozwiązywanie zagadek matematycznych powieszonych na drzwiach sal drugiego i trzeciego piętra szkoły- osoba, która rozwiąże -najwięcej zadań staje się zwycięzcą tej konkurencji;

- tworzenie prezentacji multimedialnej na temat wybranego matematyka;

- rozwiązywanie zadań logicznych podczas przerw: sudoku, mosty;

- matematyczne dyktando podczas języka polskiego;

- w wyznaczonym dniu chętni uczniowie przebierają się – w bieżącym roku szkolnym motywem przewodnim były szalone cyferki.

 

Imprezę kończy rozdanie nagród i dyplomów zwycięzcom.



Efekty działania:
• rozbudzenie i pogłębienie zainteresowań matematycznych;
• wyzwolenie w uczniach aktywności;
• wykształcenie nawyku zdrowej rywalizacji;
• wykorzystanie wiedzy i zdolności w sposób praktyczny poprzez zabawę;
• doskonalenie umiejętności wyciągania konstruktywnych wniosków z porażek.


Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
Wydawnictwo GWO i Nowa Era – fundatorzy nagród i dyplomów

Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.sp2bydgoszcz.home.pl



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl