Cel działania:Cel główny: Zintegrowanie uzdolnionych uczniów klas piątych z różnych szkół Bydgoszczy i jej okolic (w konkursie biorą udział uczniowie z ponad 30 szkół Bydgoszczy oraz ościennych gmin).
Cele szczegółowe:
1. Kontynuacja atrakcyjnej propozycji zawodów rozwijających logiczne myślenie (uczestnicy zawodów rozwiązują nietypowe zadania i łamigłówki wymagające nieszablonowego myślenia).
2. Zapewnienie uczniom klas piątych szkół podstawowych możliwości szlachetnej rywalizacji w dziedzinie matematyki.
3. Popularyzowanie wiedzy matematycznej.
4. Zainteresowanie uczniów matematyką poprzez ukazanie jej w interesujący sposób.
5. Rozwijanie twórczych pasji młodych matematyków (uczniowie stworzą ciekawe rymowanki, ułatwiające zapamiętanie trudnej do opanowania wiedzy matematycznej).
Szczegółowy opis działania:Konkurs przebiega w trzech etapach. Uczestnicy pierwszego etapu to reprezentanci bydgoskich szkół oraz szkół z gmin ościennych (po trzech ze szkoły) wyłonieni podczas eliminacji szkolnych, które każda placówka organizuje we własnym zakresie. Zarówno pierwszy, jak i drugi etap zmagań konkursowych obejmuje rozwiązanie zadań sprawdzających talenty, umiejętności i pomysłowość uczniów klas piątych. Ilość zadań oraz czas ich rozwiązania zmienia się w każdej edycji. Zawsze na każdego uczestnika czeka drobny upominek i słodki poczęstunek.
Do drugiego etapu kwalifikuje się 30 najlepszych uczniów; liczbę punktów z obu etapów sumuje się. Uczeń, który zdobywa największą liczbę punktów zostaje laureatem konkursu i zdobywa miano „Matematycznego Orła”.
W roku szkolnym 2012/2013 każdy z uczestników II etapu staje się autorem wiersza, rymowanki ułatwiającej zapamiętanie wzoru lub pojęcia matematycznego, którą przedstawia w ciekawej pod względem graficznym formie. Wiersze uczestników oceniane są niezależnie od zadań konkursowych. Autor najciekawszej rymowanki otrzymuje nagrodę w kategorii „Kreatywny matematyk”.
Na trzecie spotkanie – podsumowanie zawodów zapraszani są wszyscy uczniowie, którzy brali udział w drugim etapie, ich nauczyciele i rodzice oraz dyrekcja szkoły. Wszyscy uczestnicy są nagradzani.
Efekty działania:1. Rozwijanie talentu matematycznego, umiejętności i pomysłowości uczniów klas piątych z regionu.
2. Uzyskanie tytułu Matematycznego Orła przez ucznia naszej szkoły oraz kilkakrotne uzyskanie tytułu finalisty.
3. Uzyskanie tytułu Kreatywnego Matematyka;.
4. Konkurs stanowi źródło wielu miłych matematycznych wrażeń i dostarcza satysfakcji nie tylko uczniom, ale również nauczycielom i rodzicom.
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:- Rada Rodziców przy ZS21 w Bydgoszczy.
- Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.
- Wydział Oświaty przy UM w Bydgoszczy.
- szkoły podstawowe z regionu.