strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2013-01-08 08:34 / 173
Koło matematyczne dla dzieci 6-letnich.
Działanie opracowano w placówce:Zespół Szkół nr 29
Słoneczna 26
85-348 Bydgoszcz
Autor / autorzy działania:Bożena Wojciechowska
bozenkawojciechowska3@op.pl
Dział i zakres działania:wychowanie przedszkolne
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:od października 2012 r., 2 godziny co drugi tydzień
Forma zajęć:Zajęcia pozalekcyjne
Adresat zajęć:Uczniowie kl I oraz "O" SP
Cel działania:
- rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych;
- doskonalenie procesów poznawczych;
- rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji;
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej.



Szczegółowy opis działania:

Koło matematyczne „Bawię się Klockami Numikon i poznaje świat liczb” przeznaczone jest dla dzieci 6-letnich uczęszczających do grup ”0” w naszym przedszkolu.

Udział dzieci w zajęciach kółka dają im możliwość tworzenia wyobrażeń o liczbach dzięki wrażeniom dotykowym i wizualnym. W trakcie  manipulowania klockami, układania ich według wzorów lub własnych pomysłów i projektów oraz spontaniczną, a później kierowaną zabawę dzieci zauważają matematykę oraz  liczby i związki między nimi, jednocześnie doskonale się bawią.

W trakcie zajęc dzieci także dopasowują elementy, układają w kolejności rosnącej lub malejącej, sortują według kolorów, wielkości lub kształtów, porównują, nazywają kolory, uzupełniają istniejące wzory według określonych zasad lub wprowadzają własne rozwiązania.

Klocki Numicon są także  doskonałym narzędziem  do pracy z dziecmi z dysfunkcjami (w zajęciach kółka uczestniczą dzieci z autyzmem, które uczęszczają  do grupy „0” integracyjnej).

Zabawa nimi ułatwia dzieciom rozwijanie obrazów liczb, uczy rozumieć struktury liczb  oraz związków  między nimi

Myślenie abstrakcyjne bardzo często sprawia ogromne trudności dzieciom autystycznym oraz dzieciom z innymi niepełnosprawnościami, a udział w zajęciach kółka dają im możliwość odkrywania skomplikowanego świata matematyki się poprzez działanie, dotykanie, patrzenie.



Efekty działania:
- poprzez wspólną pracę i zabawę grupa jest lepiej zintegrowana;
- wydłużeniu uległ czas koncentracji dzieci;
- nastąpił wzrost rozwoju wyobraźni i myślenia twórczego;
- dzieci „oswajają” się z matematyką, będą lepiej przegotowane do nauki trudnych treści matematycznych.


Informacje dodatkowe:
Udział dzieci z kółka matematycznego w międzyprzedszkolnym konkursie dla dzieci 6-letnich „Bawimy się matematyką „




© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl