Szkolna Liga Językowa.
Cel działania:- rozwijanie zainteresowań językiem angielskim;
- wdrażanie do samodzielności w poszukiwaniu informacji z wykorzystaniem różnych źródeł;
- dodatkowe wzmocnienie motywacji do nauki języka obcego;
- podniesienie samooceny uczniów;
- wykorzystanie technologii informacyjnej w nauce języka obcego;
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za powierzone działanie;
- kształcenie systematyczności i konsekwencji.
Szczegółowy opis działania:Szkolna Liga Językowa powstała w 2012 r. Pomysł zrodził się z rozmów prowadzonych z uczniami, jak i na bazie doświadczeń koleżanki matematyczki, która od kilku lat prowadzi ligę matematyczną. Uczniowie biorący udział w Szkolnej Lidze Językowej, na początku każdego miesiąca, otrzymują zestaw zadań dostosowany do poziomu i o zróżnicowanej trudności. Obowiązkiem uczestnika SLJ jest dostarczenie odpowiedzi nauczycielowi najpóźniej do ostatniego piątku każdego miesiąca. Uczestnicy zobowiązani są do samodzielnego rozwiązywania zadań, mogą przy tym korzystać z różnych dostępnych im źródeł. Samodzielność wykonania sprawdzana jest wyrywkowym pytaniem o sposób rozwiązania zadań i znajomością leksyki czy konkretnych zagadnień gramatycznych. Warunkiem koniecznym jest zachowanie konsekwencji, tzn. uczniowie, którzy zgłoszą akces do SLJ muszą zakończyć swoje zmagania w maju. Zadania ukazują się od października do maja, podsumowanie zmagań uczniów odbywa się w pierwszym tygodniu czerwca. Nagrodą dla pierwszych trzech osób, które zdobędą największą ilość punktów jest wyższa o stopień ocena końcowa. Natomiast osoby, które zdobędą minimum 70% całości punktacji mogą mieć ocenę podwyższoną o pół stopnia lub cząstkową ocenę celującą z aktywności. Zadania oceniane są w sposób 0/1.
Efekty działania:- zmotywowanie uczniów do większego wysiłku intelektualnego;
- kształcenie umiejętności korzystania z informacji i wykorzystania wiedzy w praktyce;
- podniesienie samooceny uczniów;
- umożliwienie uczniom sprawdzenia się.
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:Rodzice - głównie rola wspierająca.
Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.sp3naklo.pl |