strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2012-12-20 11:06 / 166
Szkolna Liga Językowa.
Działanie opracowano w placówce:Szkoła Podstawowa nr 3 im. Konstytucji 3 Maja w Nakle nad Notecią
Mrotecka 1A
89-100 Nakło nad Notecią
Autor / autorzy działania:Magdalena Adamczyk
trojka3.maj@wp.pl
Dział i zakres działania:inne działania
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:charakter stały, cały rok szkolny
Forma zajęć:czas wolny ucznia
Adresat zajęć:uczniowie szkoły podstawowej klas IV-VI
Cel działania:
- rozwijanie zainteresowań językiem angielskim;
- wdrażanie do samodzielności w poszukiwaniu informacji z wykorzystaniem różnych źródeł;
- dodatkowe wzmocnienie motywacji do nauki języka obcego;
- podniesienie samooceny uczniów;
- wykorzystanie technologii informacyjnej w nauce języka obcego;
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za powierzone działanie;
- kształcenie systematyczności i konsekwencji.


Szczegółowy opis działania:

Szkolna Liga Językowa powstała w 2012 r. Pomysł zrodził się z rozmów prowadzonych z uczniami, jak i na bazie doświadczeń koleżanki matematyczki, która od kilku lat prowadzi ligę matematyczną. Uczniowie biorący udział w Szkolnej Lidze Językowej, na początku każdego miesiąca, otrzymują zestaw zadań dostosowany do poziomu i o zróżnicowanej trudności. Obowiązkiem uczestnika SLJ jest dostarczenie odpowiedzi nauczycielowi najpóźniej do ostatniego piątku każdego miesiąca. Uczestnicy zobowiązani są do samodzielnego rozwiązywania zadań, mogą przy tym korzystać z różnych dostępnych im źródeł. Samodzielność wykonania sprawdzana jest wyrywkowym pytaniem o sposób rozwiązania zadań i znajomością leksyki czy konkretnych zagadnień gramatycznych. Warunkiem koniecznym jest zachowanie konsekwencji, tzn. uczniowie, którzy zgłoszą akces do SLJ muszą zakończyć swoje zmagania w maju. Zadania ukazują się od października do maja, podsumowanie zmagań uczniów odbywa się w pierwszym tygodniu czerwca. Nagrodą dla pierwszych trzech osób, które zdobędą największą ilość punktów jest wyższa o stopień ocena końcowa. Natomiast osoby, które zdobędą minimum 70% całości punktacji mogą mieć ocenę podwyższoną o pół stopnia lub cząstkową ocenę celującą z aktywności. Zadania oceniane są w sposób 0/1.

 



Efekty działania:
- zmotywowanie uczniów do większego wysiłku intelektualnego;
- kształcenie umiejętności korzystania z informacji i wykorzystania wiedzy w praktyce;
- podniesienie samooceny uczniów;
- umożliwienie uczniom sprawdzenia się.


Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
Rodzice - głównie rola wspierająca.

Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.sp3naklo.pl



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl