Cel działania:- kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem ojczystym;
- kontrolowanie własnej wymowy, korygowanie wad, doskonalenie dykcji;
- rozwijanie wyobraźni, wrażliwości i inwencji twórczej uczniów;
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności i dyscypliny, a także samodzielności, wytrwałości i rzetelności w pracy;
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole;
- wzmacnianie poczucia własnej wartości;
- stwarzanie możliwości do swobodnej ekspresji plastycznej podczas tworzenia dekoracji i strojów;
- rozwijanie uzdolnień aktorskich, plastycznych, muzycznych i innych predyspozycji indywidualnych;
- przygotowanie do odbioru sztuki teatralnej.
Szczegółowy opis działania:Dzięki pracy w Arlekinie uczniowie rozwijają indywidualne zdolności i kreatywność, poszerzają wiedzę o technikach wyrazu artystycznego oraz wzbogacają swój warsztat aktorski. Zaangażowanie w podejmowane przedsięwzięcia wzmacnia w nich wiarę w możliwość osiągnięcia celu. Młodzi aktorzy przygotowują i prezentują przedstawienia teatralne dla społeczności szkolnej. Zwalczają na scenie uzależnienia, prezentują własne interpretacje bajek i lektur szkolnych, wydobywając z nich treści o wartościach wychowawczych i prozdrowotnych. Ukazują zagrożenia cywilizacji w formie humorystycznej i przystępnej dla rówieśników, łączą naukę z zabawą na scenie. W czasie spotkań uczą się rozpoznawać swoje mocne i słabe strony, pokonywać stres i panować nad emocjami. Współpraca w zespole wymaga od nich odpowiedzialności za przydzielone zadania. Prezentowanie inscenizacji rówieśnikom oraz społeczności szkolnej i lokalnej sprzyja pokonywaniu własnych lęków, barier i kompleksów. Przygotowuje również do funkcjonowania w różnych rolach społecznych.
Uczniowie, którzy w naszej szkole pracowali w Arlekinie, poszukują podobnych form aktywności pozalekcyjnej w gimnazjum.
Efekty działania:Do głównych efektów działania koła należy zaliczyć stworzenie atmosfery życzliwości, wzajemnej akceptacji, otwartości oraz integrację dzieci z klas IV, V i VI. Rozbudzenie potrzeby rozwijania własnych zainteresowań i uzdolnień. Przygotowanie i zaprezentowanie szeregu inscenizacji. Przygotowanie przedstawienia w ramach cyklu "Żywa lekcja historii" i zaprezentowanie go uczniom włocławskich szkół.
Osiągnięcia:
- I miejsce w XXI Ogólnopolskim Konkursie Krasomówczym Dzieci Szkół Podstawowych (2005r.),
- wyróżnienie i III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Interpretacji Teatralnych dla Dzieci i Młodzieży w Toruniu (2004r.).
Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:1. Nauczyciele plastyki i muzyki - oprawa muzyczna i plastyczna imprez.
2. Rodzice - pomoc w przygotowaniu kostiumów i elementów scenografii.
Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.sp20.com.pl |