strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2012-10-16 22:32 / 116
Jestem małym filmowcem
Działanie opracowano w placówce:Szkoła Podstawowa nr 20 im. Henryka Sucharskiego we Włocławku
Gałczyńskiego 9a
87-800 Włocławek
Autor / autorzy działania:Ewa Witwicka
ewa.witwicka@sp20.com.pl
Dział i zakres działania:uczeń zdolny
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:corocznie
Forma zajęć:zajęcia pozalekcyjne
Adresat zajęć:uczniowie klas IV-VI
Cel działania:
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności posługiwania się multimediami i technologią informatyczną,
- promowanie wśród uczniów postaw ekologicznych, pasji i talentów aktorskich,
- wpajanie zasad bezpiecznego korzystania z Internetu.

Cele szczegółowe:
- poznanie zasad obróbki graficznej i filmowej oraz obsługi odpowiednich programów,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi formami wypowiedzi: film, fotoreportaż, prezentacja multimedialna,
- korzystanie z różnych źródeł informacji, gromadzenie i selekcjonowanie materiału,
- promowanie w środowisku lokalnym działań ekologicznych oraz nawyków zdrowego odżywiania,
- wpajanie zasad bezpiecznego korzystania z Internetu,
- kształtowanie postaw twórczej aktywności,
- przestrzeganie zasad etyki filmowej,
- doskonalenie umiejętności komunikowania się,
- wdrażanie do odpowiedzialności i rzetelności w wykonywaniu zadań.

Szczegółowy opis działania:

Jedną z form aktywizowania twórczości uczniów jest obróbka grafiki, montaż filmu, projektowanie i wykonanie prezentacji multimedialnej. Film czy fotoreportaż umożliwia wyrażanie własnych przeżyć i przemyśleń, prezentowania własnego wizerunku w świecie, wyzwala pozytywne emocje. Rozwija również poczucie odpowiedzialności za swoje działania. Uczniowie, dzięki roli młodych filmowców, aktorów czy fotoreporterów, planują, organizują własne i wspólne działania, określają ich celowość. Wyrabiają w sobie poczucie estetyki i wrażliwość. Biorą udział w konkursach, poznając smak sukcesu i porażki, nawiązują partnerstwo z nauczycielem, mają większe poczucie przynależności do szkoły jako środowiska.
Na zajęciach koła multimedialnego uczniowie zapoznają się z programami do przetwarzania zdjęć i tworzenia filmów. Obsługują aparat i kamerę cyfrową. Zbierają informacje na temat działań ekologicznych, tj. segregacji odpadów, recyklingu. Poznają zasady zdrowego odżywiania oraz bezpieczeństwa w sieci internetowej. Zgromadzone materiały wykorzystują do tworzenia prezentacji, filmu czy fotoreportażu. Zajęcia uatrakcyjnia praca z aparatem fotograficznym, kamerą, dyktafonem oraz wycieczki w teren. Dzięki podjętym działaniom rozwijane są u uczniów umiejętności pracy w zespole, odpowiedzialności i rzetelności. Członkowie koła poznają sposoby autopromocji i rzetelnej rywalizacji. Zaspokajana jest również potrzeba samorealizacji. Poprzez udział w konkursach stwarzana jest możliwość sprawdzenia swoich umiejętności, rozwijania zainteresowań i pasji. 



Efekty działania:
- przeprowadzenie małych ekorewolucji, czyli projektów na rzecz ochrony środowiska naturalnego,
- nakręcenie ekofilmików na temat podjętych działań i udział w konkursach - "Tesco dla Szkół", "Ekorewolucja" - tytuł laureata w 2010/2011 r. (szkoła otrzymała pracownię multimedialną, a zespół przenośne odtwarzacze DVD), w 2011/2012r. wyróżnienie,
- II miejsce w międzyszkolnym konkursie na temat "Bezpiecznego Internetu",
- II miejsce w międzyszkolnym konkursie "Z czym kojarzy mi się Wisła",
- udział w konkursie fotograficznym "Dobij PETa",
- udział w konkursie Dzień Bezpiecznego Internetu, nagrywanie filmów i umieszczanie ich w Internecie,
- udział w konkursie w ramach kampanii "Zły dotyk",
- nakręcenie kilku filmów na temat zdrowego odżywiania w ramach zajęć pozalekcyjnych "Gotowanie
na ekranie".


Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
- Delecta - Rieber Foods Polska S.A. – zajęcia kulinarne na terenie zakładu
- "Tesco dla Szkół", "Ekorewolucja"; udział w konkursie
- Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 20; organizacja happeningu, wsparcie finansowe w realizacji projektów.


Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.sp20.com.pl



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl