Cel działania:- podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wzbogacanie umiejętności językowych uczniów;
- aktywizowanie uczniów do nauki języków obcych, wzmacnianie nabytych umiejętności.
Szczegółowy opis działania:Aby podnieść umiejętności językowe naszych uczniów, w roku szkolnym 2012/2013 wprowadziliśmy w placówce "Dzień języka angielskiego-My english day".
Harmonogram przedsięwzięcia:
- W każdy poniedziałek nauczyciel języka angielskiego opracowuje i udostępnia uczniom w formie gazetki szkolnej tematycznie przygotowany zakres materiału, zawierający słówka oraz podstawowe zwroty i wyrażenia, spójne z realizowaną podstawą programową dla poszczególnych etapów edukacyjnych.
- Od poniedziałku do piątku uczniowie przyswajają lub utrwalają przy pomocy nauczycieli wszystkich przedmiotów wskazane słówka, wyrażenia i zwroty, w sytuacjach nie zakłócających toku poszczególnych zajęć lekcyjnych.
- W każdy piątek - „English friday”, podczas 2 przerw śródlekcyjnych ww. słówka, zwroty i wyrażenia używane są w formie pytań i odpowiedzi tylko w języku angielskim, zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli, w razie konieczności -z wykorzystaniem słowników.
- Zadaniem wszystkich jest wykorzystanie w rozmowach podanych słówek, zwrotów i wyrażeń oraz rozumienie znaczenia budowanych zdań lub wypowiedzi.
- W ostatni piątek każdego miesiąca, na szkolnej uroczystości wręczenia dyplomów „Super uczennica/Super uczeń”(przedsięwzięcie realizowane od 2010r., promujące właściwe zachowania wśród uczniów, koleżeństwo, bezinteresowną wzajemną pomoc np. w nauce) nastąpi podsumowanie „Dnia z językiem angielskim”, określenie stopnia opanowania podanych treści oraz jego ewaluacja.
- Nazwiska najaktywniejszych uczniów umieszczone zostaną na szkolnej gazetce.
Efekty działania:- wzrost zainteresowania nauką języka angielskiego;
- wzrost motywacji do używania języka obcego w sytuacjach bezpośredniego kontaktu z innymi osobami;
- przełamywanie barier językowych, swobodne stosowanie języka obcego w sytuacjach typowych.