strona główna | ważne informacje | ostatnio dodane | wejście do piko | kontakt



























Przykłady dobrych praktyk w szkole
2012-07-12 17:58 / 101
Konkursy ortograficzne
Działanie opracowano w placówce:Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2
Sobieskiego 12
86-300 Grudziądz
Autor / autorzy działania:nauczyciele poloniści
zso2@zso2.vel.pl
Dział i zakres działania:uczeń zdolny
- edukacja
- wychowanie i opieka
- organizacja pracy szkoły
- funkcjonowanie szkoły w środowisku
Czas trwania działania:stały
Forma zajęć:zajęcia pozalekcyjne
Adresat zajęć:uczniowie klas I-III SP,IV-VI SP i I-III GM
Cel działania:
- Propagowanie kultury języka polskiego;
- kształtowanie nawyków poprawnej pisowni;
- promowanie i motywowanie uzdolnionych uczniów.


Szczegółowy opis działania:

Konkurs ortograficzny organizujemy od 18 lat. Wpisał się on na stałe w kalendarium imprez międzyszkolnych i cieszy się dużym zainteresowaniem. Wraz ze zmianami organizacyjnymi, zapoczątkowanymi przez reformę, sukcesywnie rozszerzyliśmy zasięg naszego konkursu na kolejne etapy edukacyjne. Do pisania dyktanda zapraszamy uczniów grudziądzkich szkół podstawowych i gimnazjów. Pierwszy etap konkursu odbywa się w macierzystych szkołach, gdzie wybiera się spośród uczniów najlepszych reprezentantów. Drugi etap – pisanie dyktanda – odbywa się w naszym Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2. Przebiega on jednocześnie dla trzech grup. Dla klas I-III pod hasłem „Z orografią za pan brat”, dla starszych uczniów szkół podstawowych -  „Potyczki orograficzne”, a dla gimnazjalistów „Złoty Byk”. Uczestnicy piszą dyktanda o dostosowanym do ich wieku stopniu trudności. Po napisaniu dyktand na uczniów czekają różne atrakcje – zwykle jest to poczęstunek oraz przedstawienie zaprezentowane przez uczniów naszego zespołu, ale bywa też inaczej. Czasem stwarzamy naszym gościom okazję do zrelaksowania się w szkolnym basenie, otwieramy wystawę pracy naszych podopiecznych lub zapraszamy na projekcję ciekawego filmu.W tym czasie jury konkursowe wyłania zwycięzców spośród uczniów każdego poziomu. Dla najlepszych zarezerwowany jest tytuł mistrza ortografii. Z uznaniem nadajemy ten tytuł uczniom, którym konkursowe zawiłości dyktanda były niestraszne. Na nich czekają zawsze piękne nagrody ufundowane przez naszą szkołę oraz sponsorów



Efekty działania:
- Wzbogacanie i utrwalanie wśród uczniów wiedzy o ortografii;
- promowanie własnej szkoły i motywowanie grona pedagogicznego do dalszej pracy;
- integracja środowisk: nauczycielskiego i uczniowskiego.


Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
Nauczyciele poloniści z innych szkół, Gazeta Pomorska, Telewizja Kablowa.

Więcej informacji o przykładzie dobrej praktyki znajdziesz na stronie www.zso2@zso2.vel.pl



© Copyright 2024 Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Projekt i opracowanie: ix.pl