|
| dyrektorzy placówek - wszyscy | Zaproszenie na gale laureatów konkursów przedmiotowych organizowanych w roku szkolnym 2023/2024 | 2024-04-19 | jst - gminy | | 2024-04-09 | jst - powiaty | | 2024-04-09 | jst - wszystkie | Wykaz kandydatów z województwa kujawsko-pomorskiego, wytypowanych w 2024 r. do odznaczeń | 2024-03-22 |
| Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych TIMSS 2023 | | Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki realizuje Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych TIMSS 2023, które uznawane jest za miarodajne źródło informacji o postępie edukacji na świecie. Jego wyniki używane są do określania celów rozwoju edukacji oraz monitorowania ich osiągania. | |
| Projekt naukowy „Szkoła przyszłości: modularny i mobilny system Zielonych Klas” | | Stowarzyszenie „Z Siedzibą w Warszawie” na zlecenie Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki w ramach interdyscyplinarnego projektu naukowego „Szkoła przyszłości: modularny i mobilny system Zielonych Klas”, będącego częścią programu Nauka dla Społeczeństwa Ministerstwa Edukacji i Nauki przeprowadza badania ankietowe dotyczące uwarunkowań architektoniczno-przestrzennych w szkołach. | |
| Prośba o wypełnienie ankiety dotyczącej zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów | | | Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty, na prośbę Ministra Edukacji i Nauki, zwraca się do dyrektorów publicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych: liceów ogólnokształcących, techników, branżowych szkół I stopnia, z prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów.
| |
| Międzynarodowe Badania Kompetencji Obywatelskich (International Civic and Citizenship Education Study) ICCS 2022 | | Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi w Polsce najnowszą edycję Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich (International Civic and Citizenship Education Study) ICCS 2022. ICCS jest największym międzynarodowym badaniem dotyczącym edukacji obywatelskiej, pokazującym stopień gotowości młodych ludzi do udziału w życiu społecznym, ich przygotowanie do pełnienia roli obywatela. ICCS bada wiedzę i rozumienie zagadnień z zakresu edukacji obywatelskiej, a także postawy i zachowania obywatelskie uczniów. | |
| Kampania "Programu dla szkół" - ankieta dotycząca działań promocyjnych | | W związku z realizacją "Programu dla szkół", Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zwraca się z prośbą do dyrektorów szkół oraz rodziców i nauczycieli o wypełnienie ankiety dotyczącej realizacji działań promocyjnych w roku szkolnym 2020/2021. Wyniki ankiet posłużą ulepszaniu kampanii reklamowej w kolejnych latach. | |
| TańczMY w szkole | | Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w piśmie z dnia 26 sierpnia 2021 r. sygn. DT.DP.50.4.2021.1.MS składa serdeczne podziękowania wszystkim szkołom, które w dniach od 12 maja do 7 czerwca 2021 roku wzięły udział w ogólnopolskim badaniu ankietowym diagnozującym obecność zajęć tanecznych w polskich szkołach. | |
| Międzynarodowe badanie postępów biegłości w czytaniu PIRLS 2021. II etap badania 19 kwietnia-30 maja 2021 r. | | Instytut Badań Edukacyjnych przystąpił do realizacji badania postępów biegłości w czytaniu PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study).
Badanie odbędzie się w Polsce, w kwietniu i maju 2021 roku Uczestnikami badania będą uczniowie klas czwartych wylosowanych szkół podstawowych. | |
| Ankieta pn. "Wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne i infrastrukturę sieciową" | | | Szanowni Państwo Dyrektorzy szkół i przedszkoli województwa kujawsko-pomorskiego, Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy zwraca się z prośbą o wypełnienie aktywnej ankiety pn."Wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne i infrastrukturę sieciową", zamieszczonej w Systemie Informacji Oświatowej.
Wyniki ankiety są kluczowe dla Ministerstwa Edukacji Narodowej, ponieważ będą stanowiły podstawę do oceny potrzeb szkół w zakresie infrastruktury sieciowej oraz wyposażenia w pomoce dydaktyczne. | |
| Badanie osiągnięć matematycznych i przyrodniczych TIMMS 2019 | | Badanie TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study - Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych) w skali międzynarodowej jest koordynowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych – IEA z siedzibą w Amsterdamie, a w Polsce przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.Obok badania PISA, TIMSS jest najważniejszym międzynarodowym porównawczym badaniem edukacyjnym. Jest to też badanie o najdłuższej tradycji: przeprowadzono je w latach: 1995, 1999, 2003, 2007, 2011 i 2015 roku. W pierwszej edycji uczestniczyło 41 krajów, w 2007 roku – 48 krajów, w 2011 – 63 kraje, w 2015 roku – 49 krajów. Polska wzięła do tej pory udział w TIMSS dwukrotnie – w roku 2011 i 2015.
| |
| Badanie PISA 2018 | | | Instytut Badań Edukacyjnych przystępuje do realizacji siódmej edycji Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (Programme for International Student Assessment – Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów). Jest to największe międzynarodowe badanie umiejętności uczniów na świecie. Realizowane co 3 lata od 2000 roku we wszystkich krajach OECD, a także w kilkudziesięciu krajach partnerskich. Polska od początku uczestniczy w badaniu. | |
|
|